T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ESENLER - Ayvalıdere İlkokulu

ÖĞRENME YÖNTEMİ | Proje Tabanlı Öğrenme

Proje tabanlı öğrenme (PTÖ), öğrencilerin bir soru ya da konuyu derinlemesine araştırdıkları uzun süreli bir projede çalışarak ilerledikleri ve uygulama becerileri kazandıkları bir öğretme yöntemidir. Tıpkı diğer öğretme yöntemleri gibi bağımsız değildir. Sınıfınızda şu an uyguladığınız öğretme biçimlerine eklenebilir. PTÖ, daha fazla gerçek dünya uygulaması ve öğrencilerinizin anlaması için derinlemesine konseptler kullanmaya izin verir.

Öğrenciler için faydaları nelerdir?

PTÖ, öğrenciler için heyecan vericidir. Sınıfımda ilk kez bu yöntemi uyguladığımda öğrenciler projeleri için evlerinde fazladan araştırma ve aktivite yapmayı gönüllü olarak kabul etti. Öğrencilerin bu projelere ilgi düzeyinden her zaman çok etkileniyorum. Bütün o sıkıcı test hazırlıkları olmadan öğrenciler test sonuçlarını yükseltecek çalışmalara eşit biçimde katılıyor. PTÖ öğrencilere yeni bir iş kurma ya da bütçe hazırlama gibi laşam becerilerini öğrenmede yardımcı oluyor.

Öğretmenlere yararı nedir?

PTÖ'de öğrenciler konuları kendi tercihlerini yaparak araştırmak için çalışıyor. Siz bir kez parametreleri verdiğinizde öğrencilerin hepsi çalışmaya başlıyor. Siz orada sadece işleri kolaylaştırmak için bulunuyorsunuz. PTÖ ayrıca daha az çalışma kağıdı ve değerlendirme içeriyor. Öğrenciler nihai bir proje notu ve gözlem içeren notlar alıyor.

PTÖ için neye ihtiyacım var?

Aşağıdaki bileşenler PTÖ'ye göre yapılacak bir projede dikkate alınması gereken noktalar:

  • Kayda değer içerik- Özünde proje, öğrencilere standartlardan ve akademik konuların kalbinde bulunan temel konseptlerden türetilen önemli bilgi ve becerileri öğretmeye odaklanmıştır.
  • 21. yüzyıl yetkinlikleri – Öğrenciler günümüz dünyası için gerekli problem çözme, eleştirel düşünme, işbirliği, iletişim ve yaratıcılık/yenilikçilik gibi gerçekten değerli yetkinlikleri inşa ediyor.
  • Derinlemesine sorgulama- Öğrenciler zamana yayılan, uzun ve derinlemesine bir süreçte sorular sorarak, kaynakları kullanarak ve cevaplar geliştirerek meşgul ediliyor.
  • Açık uçlu sorular- Proje çalışması, öğrencilerin ödevlerindeki ya da keşif çerçevelerindeki daha iyi anladıkları ve daha çok ilgi duydukları açık uçlu sorulara odaklanmıştır.
  • Bilinmesi gerekenler- Öğrenciler, ilgi ve merak uyandıran bir giriş etkinliğiyel, bilgiye ulaşmanın, konsepti anlamanın ve açık uçlu sorulara cevap vererek proje ürünlerini oluşturabilmenin önemini görüyor.
  • Söz hakkı ve seçim- Öğrencilere yapılacak ürünler, nasıl çalışacakları ve zamanlarını nasıl planlayacakları gibi konularda -öğretmenlerinin rehberliğinde, yaşlarına ve PTÖ deneyimlerine göre- kendi seçimlerini yapma izni verilir.
  • Kritik ve gözden geçirme- Proje öğrencilere çalışmalarının kalitesi hakkında geribildirim verme ve alma böylece ürünlerini gözden geçirme ve daha fazla araştırma yapma süreçlerini de içeriyor.
  • İzleyiciye sunma- Öğrenciler çalışmalarını sınıf arkadaşlarına ya da öğrentmenlerine sunar.
Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 08.12.2019 - Güncelleme: 08.12.2019 21:37 - Görüntülenme: 883
  Beğen | 3  kişi beğendi