Kız Kulesi, MÖ 5.yy'da Yunanlar tarafından İstanbul Boğazı'nın Üsküdar Salacak sahiline yakın bir noktaya kurulmuştur. Üsküdar'da, Roma İmparatorluğu'ndan kalma tek mimari eserdir. Tarih boyunca farklı amaçlarla kullanılmış ve hakkında çokça rivayetler üretilmiştir.
İnsan Hakları Evrensel Bildirisi'nin kabul edildiği gün olan 10 Aralık 1948'den bu yana her 10 Aralık tarihi, İnsan Hakları Günü olarak tüm dünya genelinde kutlanıyor.Hafta süresince kişi hakları belirtilir, insanca yaşamanın önemi anlatılır. İnsan sevgisinin herkese aşılanması sağlanır.
Dünyada milyonlarca insanın yaşamını yitirmesine neden olan II. Dünya Savaşı'ndan sonra dünyadaki tüm devletler bireylere tanınan hak ve özgürlüklerin güvence altına alınması ve genişletilmesi konusunda birleşti.
Bu hedef doğrultusunda, Birleşmiş Milletler (BM) İnsan Hakları Komisyonu tarafından Haziran 1948'de bir İnsan Hakları Bildirisi hazırlandı. Bu bildiri 10 Aralık 1948'de BM Genel Kurulunun Paris'te yapılan oturumunda Birlemiş Milletler İnsan Hakları Bildirgesi olarak kabul edildi.
3/D sınıfında bugün gölge oyunu Hacivat ve Karagöz'le kahkaha tufanı vardı. Sınıf öğretmenimiz Ebru UĞUR öğrencilerine gölge oyunlarını Karagöz ve Hacivat canlandırması yaparak anlattı. Kahramanlarımızın birbirini yanlış anlaması üzerine kurulu senaryoda oldukça eğlenceli ve keyifli dakikalar yaşandı. Ardından öğrencilerimiz kendi aralarında canlandırmalar yaparak doğaçlama gösteriler yaptılar.
Geleneksel çocuk oyunları müsabakaları başlıyor. Seksek dalında mücadele edecek öğrencilerimiz hazırlıklarına başladı. Bahçemizde hazırlanan parkurda hazırlıklarına devam eden takımımıza müdür yardımcımız Barış ÖZER rehberlik yapıyor. Sınıf öğretmenimiz Taner ERCAN öğrencilerimize liderlik yaparak teknik ve taktik açıdan gelişimlerine katkı sağlıyor.
Öğrencilerimiz okulumuza gelen helikopter simülasyon aracıyla istanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerini gökyüzünden izleme fırsatı buldu. Helikoptere binen öğrencilerimiz simülasyon aracıyla sanki gökyüzündeymiş gibi İstanbul'un tarihi ve doğal güzelliklerini üç boyutlu gözlükle izlediler.
Taşıma ve ulaşım sektöründe kullanılan hayvanların nallanması, hayvan tırnakları altına demir parçası yani nal ya da nalça çakılması, nalbantlığı yaygın bir hale getirmişti. Günümüzde otomobil lastiği ne ise nal da dünün Osmanlı'sında aynı işlevi görüyordu. Nalbantlar genellikle ulaşım güzergahlarında yer edinirdi.
Proje tabanlı öğrenme (PTÖ), öğrencilerin bir soru ya da konuyu derinlemesine araştırdıkları uzun süreli bir projede çalışarak ilerledikleri ve uygulama becerileri kazandıkları bir öğretme yöntemidir. Tıpkı diğer öğretme yöntemleri gibi bağımsız değildir. Sınıfınızda şu an uyguladığınız öğretme biçimlerine eklenebilir. PTÖ, daha fazla gerçek dünya uygulaması ve öğrencilerinizin anlaması için derinlemesine konseptler kullanmaya izin verir.
Keloğlan, Türk masallarının en ünlü kahramanlarından biri olup, saçsız başı, zekası, kurnazlığı, omzundan eksik olmayan çıkını ile tanınmaktadır. Keloğlan masalları Türk mitolojisi ve Altay mitolojisinin ortak figürlerinden biridir. Bazı lehçelerde "Keloğlan" adının "Kaloğlan, Kalca, Kelce" şeklinde kullanıldığı da görülmektedir.
Biz eğitimi sadece okulların, sınıfların içindeki bir faaliyet olarak görmüyoruz elbette. Eğitim; hayatın kendisi, bir hayat sahnesi. Bu hayat sahnesinin bir parçası da eğitimin kültürle olan ilişkisi. Bu ilişki hepimizin beslenmesi için bir fırsat. Öğretmenlerimizle, velilerimizle ve bütün paydaşlarımızla olan ilişkilerimizde eğitimsel olarak anlatmak istediğimiz içerikler var. Toplumla belirli paylaşımlarda bulunabilmek için bir alana ihtiyacımız olduğunu düşündük. Ve bu alanın da pozitif anlamda bir alan olması çok önemli. Derginin böyle bir pozitif değer oluşturacağını ve bu değerle eğitime de katkı sağlayacağını düşünüyoruz. Şunu rahatlıkla söyleyebiliriz; bu dergi vasıtası ile kendimizi ifade etme, toplumla farklı anlayışları ve farklı yaklaşımları paylaşabilme fırsatımız olacak. Derginin bu anlamda eğitim ve kültür dünyasına ciddi katkılar sunacağını düşünüyoruz.
4-İ sınıfı öğrencileri Sosyal Bilgiler dersinde her biri bir kahramanı canlandırarak milli mücadele ruhunu hissetti ,hissettirdi.
Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Projeleri 2019-I Özel Çağrı kapsamında okulumuz Müdür Yardımcısı Nazlı GÖÇBEN'in 27101 nolu "Doğanın Doktorları" projesi kabul edilmişir. Müdür yardımcımız Nazlı GÖÇBEN'i tebrik ediyoruz.
Futoshiki Oyunu ilk defa Japonyada ortaya çıkan ve giderek dünyada popülerliği artan muhteşem bir zeka oyunudur. Futoshiki Japoncada Eşit değildir anlamındadır.Diğer taraftan Sudoku oyununu bilenler veya bu oyunu sürekli oynayan kimse futoshiki oyununu gördüğünde belki ilk defa gördüğünde şaşırabilir ancak aslında oynun mantığı Sudokuyla çok benzerdir tek farkıysa Oyunun Japoncada ki anlamındanda anlaşılacağı üzere bu oyunda "< >" matematikten bilinen büyüktür küçüktür işaretleri mevcuttur ve kolonlardaki kordinatlar arasına bu işaretleri koyduğumuz zaman aralarında büyük küçük ilişkisi doğmaktadır.
Geleneksel çocuk oyunları kültürümüzü oluşturan ögeler arasında yer alır. Geçmişte oynanan oyunlarımızdan bazıları günümüze değişerek ulaşmıştır. Bu oyunlar çocuklar tarafından oynanmaya devam ettikçe yaşayacaktır. Geleneksel oyunları yaşatmak ve kültürümüze sahip çıkmak için bu oyunların oynanması gerekmektedir.